منابع آزمون کارشناسی ارشد کشاورزی

منابع آزمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع آزمون ارشد کشاورزی, منابع ارشد کشاورزی, منابع ازمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع ازمون ارشد کشاورزی, منابع کنکور کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کنکور ارشد کشاورزی

منابع آزمون کارشناسی ارشد کشاورزی

منابع آزمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع آزمون ارشد کشاورزی, منابع ارشد کشاورزی, منابع ازمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع ازمون ارشد کشاورزی, منابع کنکور کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کنکور ارشد کشاورزی

منابع آزمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع آزمون ارشد کشاورزی, منابع ارشد کشاورزی, منابع ازمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع ازمون ارشد کشاورزی, منابع کنکور کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کنکور ارشد کشاورزی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

نام دروس و ضرایب کارشناسی ارشد علوم و مهندسی صنایع غذایی 

سنجش امیرکبیر (کد 1313)

دروس کنکور  ارشد صنایع غذایی

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی (علوم و صنایع غذایی) برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌بایست بر دروس زیر تسلط کامل داشته باشند:

1ـ زبان عمومی و تخصصی

2ـ ریاضیات

3ـ شیمی مواد غذایی

4ـ میکروبیولوژی موادغذایی

5ـ تکنولوژی مواد غذایی (تکنولوژی لبنیات، قند، روغن، غلات، کنسرو، اصول نگهداری)

6ـ اصول طراحی کارخانجات و مهندسی صنایع غذایی

« زبان عمومی و تخصصی »

تعداد سؤالات این درس در آزمون سراسری سال 96 شامل 30 سؤال است. همان‌طور که از نام درس پیداست، شماری از سؤالات این درس زبان عمومی و تعدادی از آن‌ها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی رشته مهندسی کشاورزی (علوم و صنایع غذایی) است. بدون تردید اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند. کتاب انگلیسی برای دانشجویان صنایع غذایی مؤلف مهندس جزایری در بعضی دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواندن کتاب‌های زبان عمومی و همچنین زبان تخصصی موسسه سنجش امیرکبیر برای رسیدن به تسلط در این درس کفایت می‌کند. در کتاب زبان عمومی مطالب گرامری و یک سری لغات و اصطلاحات عمومی و همچنین تست‌های عمومی رشته‌های مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتی در صورت فراموشی درس زبان می‌توانند خود را به سطح مطلوبی با استفاده از این کتاب برسانند. در کتاب زبان تخصصی موسسه سنجش امیرکبیر افزون بر بررسی و ارائه پاسخ تشریحی و ترجمه تست‌های کنکورهای کارشناسی ارشد سال‌های قبل (از سال 95 ـ 75) لغات، اصطلاحات و متون رایج در رشته مهندسی کشاورزی (علوم و صنایع غذایی) به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌های چهارگزینه‌ای تألیفی برای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با سؤالات درس زبان تخصصی این رشته آورده شده است. در ضمن تست‌های علوم و صنایع غذایی با پاسخ‌های تشریحی در این کتاب برای آشنایی با تست‌های بیشتر در کتاب گنجانده شده است.


دروس کنکورکارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذایی سنجش امیرکبیر

 

« ریاضیات »

درس ریاضیات در رشته مهندسی کشاورزی (علوم و صنایع غذایی) در آزمون سال 96 شامل 30 تست بوده و ضریب آن 2 می‌باشد. مواد امتحانی این درس مجموعه‌ای از مطالب ریاضی کنکور کارشناسی و ریاضیات دانشگاهی است. سرفصل‌هایی که در کنکور علوم و صنایع غذایی از آن سؤال مطرح می‌شود شامل: تابع، حد و پیوستگی، مشتق و کاربرد آن، معادلات دیفرانسیل مرتبه اول و دوم، انتگرال و کاربرد آن، دنباله و سری، اعداد مختلط، بردار، ماتریس، توابع چند متغیره، انتگرال دوگانه و سه گانه، انتگرال روی خم و روی سطح، مختصات قطبی، سری‌ها، قضایای دیورژانس، استوکس، هندسه تحلیلی، توابع برداری، تبدیل لاپلاس و کاربردهای آن. برای فائق آمدن بر سؤالات این درس می ¬توان از کتاب¬ های ریاضیات دانشگاهی مانند کتب دکتر شیدفر استفاده نمود. با توجه به گستردگی این درس ممکن است در دانشگاه تمامی سرفصل‌های لازم تدریس نشده باشد و این‌که اکثر دانشجویان در این درس پایه ضعیفی دارند انتشارات سنجش امیرکبیر اقدام به تألیف کتابی نموده که کلیه مباحث مربوطه از پایه با بیانی سلیس و روان بیان شده است و همچنین با توجه به این‌که این درس نیاز به حل تمرین زیادی دارد تست‌ها و مثال‌های زیادی همراه با پاسخ تشریحی و توضیحات لازم برای درک بهتر سؤال آورده شده است که برای مسلط شدن بر این درس منبع جامع و مفیدی می‌باشد.

 

« شیمی مواد غذایی »

درس شیمی موادغذایی در کنکور کارشناسی ارشد سال 96، شامل 25 سؤال بوده و ضریب آن 2 می‌باشد. سرفصل‌هایی که در کنکور علوم و صنایع غذایی از این درس از آن سؤال مطرح می‌شود شامل: کربوهیدرات‌ها، آب، دیسپرسیون‌های غذایی، پروتئین‌ها، آنزیم،‌ لیپیدها، رنگ مواد غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی و طعم موادغذایی می‌باشد. برای فائق آمدن بر سؤالات این درس می¬ توان از کتاب¬ های شیمی مواد غذایی مولف دکتر فاطمی و دکتر بابک قنبرزاده استفاده نمود. با توجه به گستردگی این درس ممکن است در دانشگاه تمامی سرفصل‌های لازم تدریس نشده باشد بنابراین بهتر است کتابی جامع و کاربردی تألیف شود و انتشارات سنجش امیرکبیر اقدام به تألیف این کتاب که سؤال‌های 15 سال گذشته آزمون کارشناسی ارشد به همراه پاسخ‌های تشریحی می‌باشد نموده است و همچنین به بیان ساده تمامی مطالب مفید و کنکوری منابع ذکر شده را توضیح می‌دهد که برای داوطلب می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

« میکروبیولوژی موادغذایی »

درس میکروبیولوژی موادغذایی در رشته مهندسی کشاورزی (علوم و صنایع غذایی)در کنکور سراسری سال 96 در مقطع ارشد، شامل 25 سؤال بوده و ضریب آن 2 می‌باشد. سرفصل‌هایی که در کنکور علوم و صنایع غذایی از آن سؤال مطرح می‌شود شامل: طبقه‌بندی باکتری‌ها، عوامل موثر بر میکروارگانیسم‌ها، روش‌های تعیین میکروارگانیسم‌ها، روش‌های نگهداری موادغذایی، بیماری‌های باکتریایی ناشی از موادغذایی طبقه‌بندی کپک و مخمر و انگل‌ها می‌باشد. برای مسلط شدن بر سؤالات این درس می ¬توان از کتاب میکروبیولوژی موادغذایی مؤلف جی استفاده نمود. انتشارات سنجش امیرکبیر اقدام به تألیف این کتاب نموده و تمامی مباحث را به صورت کامل و جامع بیان کرده و با تست‌ها و مثال‌هایی که ذکر شده به یادگیری بهتر دانشجو کمک می‌کند و پاسخ تشریحی این سؤالات نکات مهم را در ذهن دانشجو تداعی می‌نماید.


نام درسو و ضرایب  کنکور ارشد علوم و مهندسی صنایع غذایی سنجش امیرکبیر

 

« تکنولوژی موادغذایی »

درس تکنولوژی موادغذایی در رشته مهندسی کشاورزی (علوم و صنایع غذایی) برای آزمون کارشناسی ارشد سراسری سال 96 ، شامل 45 سؤال بوده و ضریب آن 4 و یکی از دروس مهم این رشته می‌باشد. سرفصل‌هایی که در کنکور علوم و صنایع غذایی از آن سؤال مطرح می‌شود شامل: لبنیات، غلات، روغن، کنسرو، اصول نگهداری، قند. برای تسلط بیشتر بر سؤالات این درس می¬ توان از کتاب تکنولوژی لبنیات مؤلفین دکتر علی مرتضوی، قدس روحی، تکنولوژی قند مؤلفین دکتر مصباحی، دکتر بهزاد، تکنولوژی روغن مؤلف فرشته مالک، تکنولوژی غلات مؤلفین دکتر هادی پیغمبردوست، دکتر ناصر رجب‌زاده و کنسرو و اصول نگهداری مؤلف دکتر حسین فاطمی استفاده نمود. با توجه به پراکندگی و توزیع منابع این درس انتشارات سنجش امیرکبیر این کتاب را ارائه کرده و تمامی مطالب مربوط به این درس را به صورت ساده و روان توضیح داده است و وجود مثال‌ها و تست‌های سال‌های گذشته باعث تثبیت مطالب در ذهن دانشجو می‌شود.


نام دروس و ضرایب  کنکور ارشد علوم و مهندسی صنایع غذایی سنجش امیرکبیر


« اصول طراحی کارخانجات و مهندسی صنایع غذایی »

درس اصول طراحی کارخانجات و مهندسی صنایع غذایی (علوم و صنایع غذایی) در کنکور سراسری سال 96 در مقطع کارشناسی ارشد، شامل 25 سؤال بوده و ضریب آن 2 می‌باشد. سرفصل‌هایی که در کنکور علوم و صنایع غذایی از آن سؤال مطرح می‌شود شامل: اهداف طراحی کارخانه، مسائل اقتصادی طرح، انتقال تکنولوژی،‌ مجوزها و استعلام‌ها، عوامل موثر در طراحی محل کارخانه، اتوماسیون، ترسیم فلوچارت، مشخصات ساختمانی کارخانه و بخش اداری، آحاد، ابعاد، چگالی، غلظت، فشار، زاویه ریپوز و لغزش، سرعت ته‌نشینی، موازنه جرم انرژی سایکرومتری، مکانیک سیالات، تنش و کرنش، ویسکوزیته، معادله پیوستگی و برنولی، ارتفاع معادل، وسایل انداز‌گیری مشخصات سیال، پمپ، نور، انواع انبار و سیستم‌های وابسته، موتورخانه، سردخانه، آب مصرفی، سیستم‌های انتقال، لوله‌کشی، نیروی برق و کابل‌ها، فلزات مناسب، ترمودینامیک، کاربرد انجماد، انتقال حرارت به روش هدایتی، جابه‌جایی و تشعشعی و انتقال حرارت کلی، فرآیند حرارتی، تولید سرما، تبخیر و خشک کردن، انتقال جرم و خوردگی. برای تسلط بیشتر بر سؤالات این درس می¬توان از کتاب اصول طراحی کارخانجات مؤلف دکتر شاهدی و اصول طراحی کارخانجات مؤلفین دکتر کلباسی و دکتر محمد حسین حسینی استفاده نمود. در کتاب سنجش امیرکبیر سعی شده تمامی مطالب مفید و سرفصل‌های کنکوری این منابع به صورت کامل و جامع بیان شود و تست‌ها و مثال‌های مابین مباحث سبب فهم بیشتر مطالب شود و همچنین سؤالات 15 سال اخیر دانشگاه سراسری و 5 سال دانشگاه آزاد دانشجو را با نحوه سؤالات و تست‌زنی آشنا می‌کند.


نام دروس و ضرایب  کنکور ارشد علوم و مهندسی صنایع غذایی سنجش امیرکبیر

 

دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد علوم و مهندسی صنایع غذایی براساس دفترچه آزمون سال 97

عناوین دروس امتحانی: 1- زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، 2- ریاضیات، 3- شیمی مواد غذایی، 4- میکروبیولوژی مواد غذایی، 5- تکنولوژی مواد غذایی (تکنولوژی لبنیات، قند، روغن، غلات، کنسرو، اصول نگهداری)، 6- اصول طراحی کارخانجات و مهندسی صنایع غذایی.


رشته گرایش کد ضریب
ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس
(از راست به چپ)
1




علوم و مهندسی صنایع غذایی
1) صنایع غذایی 
1
2


4

2) شیمی مواد غذایی
1
2


4

3) زیست فناوری مواد غذایی
1
2


4

4) فناوری مواد غذایی
1
2


4
2

 


  • ۹۶/۰۷/۰۸
  • منابع آزمون کشاورزی منابع آزمون کشاورزی