منابع آزمون کارشناسی ارشد کشاورزی

منابع آزمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع آزمون ارشد کشاورزی, منابع ارشد کشاورزی, منابع ازمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع ازمون ارشد کشاورزی, منابع کنکور کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کنکور ارشد کشاورزی

منابع آزمون کارشناسی ارشد کشاورزی

منابع آزمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع آزمون ارشد کشاورزی, منابع ارشد کشاورزی, منابع ازمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع ازمون ارشد کشاورزی, منابع کنکور کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کنکور ارشد کشاورزی

منابع آزمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع آزمون ارشد کشاورزی, منابع ارشد کشاورزی, منابع ازمون کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع ازمون ارشد کشاورزی, منابع کنکور کارشناسی ارشد کشاورزی, منابع کنکور ارشد کشاورزی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

نام دروس و ضرایب کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بیوسیستم 

فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌بایست بر دروس زیر تسلط کامل داشته باشند: زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، ریاضیات، مقاومت مصالح، ماشین های کشاورزی، موتور و تراکتور.


« زبان عمومی و تخصصی »

تعداد سؤالات این درس در آزمون سراسری سال 96، 30 سؤال و ضریب آن 2 می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست، شماری از سؤالات این درس زبان عمومی و تعدادی از آن‌ها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم است. بدون تردید اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند. منابع زبان تخصصی مکانیک بیوسیستم زبان تخصصی حمیدرضا قاسم‌زاده و فرهنگ لغات تخصصی مهندسی ماشین کشاورزی محسن آزادبخت می‌باشد. خواندن کتاب‌های زبان عمومی و تخصصی موسسه سنجش امیرکبیر برای رسیدن به تسلط در این درس کفایت می‌کند. در کتاب زبان عمومی مطالب گرامری و یک سری لغات و اصطلاحات عمومی و همچنین تست‌های عمومی رشته‌های مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتی در صورت فراموشی درس زبان می‌توانند خود را به سطح مطلوبی با استفاده از این کتاب برسانند. در کتاب زبان تخصصی موسسه سنجش امیرکبیر افزون بر بررسی و ارایه پاسخ تشریحی و ترجمه تست‌های کنکورهای کارشناسی ارشد سال‌های قبل (از سال 95ـ 75) لغات، اصطلاحات و متون رایج در رشته ماشین کشاورزی به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌های چهارگزینه‌ای تألیفی برای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با سؤالات درس زبان تخصصی این رشته آورده شده است. در ضمن تست‌های مکانیک بیوسیستم با پاسخ‌های تشریحی در این کتاب برای آشنایی با تست‌های بیشتر در کتاب گنجانده شده است. برای قسمت زبان تخصصی می‏بایست لغات تخصصی از طریق پاورقی­ ها و انتهای کتب فرا گرفته شود. به طور مثال نام اجزای موتور همواره مورد توجه طراحان بوده و بهتر است دانشجویان هنگام مطالعه سایر دروس نسبت به یادگیری این لغات نیز مبادرت ورزند.

 

« ریاضیات »

درس ریاضیات در رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم شامل 25 تست بوده و ضریب آن 3 می‌باشد. مواد امتحانی این درس مجموعه‌ای از مطالب ریاضی کنکور کارشناسی و ریاضیات دانشگاهی است. در دانشگاه دانشجویان رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم ریاضیات (1)، (2) و (3) را می­ گذرانند که ریاضیات (3) مانند درس معادلات دیفرانسیل سایر رشته­ های مهندسی است. سرفصل‌هایی که در کنکور این رشته از آن سؤال مطرح می‌شود شامل: تابع، حد و پیوستگی، مشتق و کاربرد آن، معادلات دیفرانسیل مرتبه اول و دوم، انتگرال و کاربرد آن، دنباله و سری، اعداد مختلط، بردار، ماتریس، توابع چند متغیره، انتگرال دوگانه و سه گانه، انتگرال روی خم و روی سطح، مختصات قطبی، سری‌ها، قضایای دیورژانس، استوکس، هندسه تحلیلی، توابع برداری، تبدیل لاپلاس و کاربردهای آن. برای فائق آمدن بر سؤالات این درس می­توان از کتاب­های ریاضیات دانشگاهی مانند معادلات دیفرانسیل دکتر شیدفر استفاده نمود. با توجه به گستردگی این درس و همچنین ممکن است در دانشگاه تمامی سرفصل‌های لازم تدریس نشده باشد و اینکه اکثر دانشجویان در این درس پایه ضعیفی دارند انتشارات سنجش امیرکبیر اقدام به تألیف کتابی نموده که کلیه مباحث مربوطه از پایه با بیانی سلیس و روان بیان شده است و همچنین با توجه به اینکه این درس نیاز به حل تمرین زیادی دارد تست‌ها و مثال‌های زیادی همراه با پاسخ تشریحی و توضیحات لازم برای درک بهتر سؤال آورده شده است که برای مسلط شدن بر این درس منبع جامع و کافی می‌باشد.

 

« استاتیک، دینامیک و مقاومت مصالح »

درس مقاومت مصالح در رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم شامل 25 تست و ضریب آن 3 می‌باشد. مواد امتحانی این درس مجموعه ای از مطالب درس استاتیک و مقاومت مصالح (1) و (2) است. در برخی موارد نیز سؤالاتی از آزمایشگاه مقاومت مصالح (2) مطرح شده است. سرفصل‌‌های درس مقاومت شامل استاتیک، تنش و کرنش، تنش برشی و پیچش، تنش خمشی، تبدیل‌های تنش و کرنش، تغییر مکان تیرها و روش‌های انرژی است. کتب مناسب این درس استاتیک مریام، مقاومت مصالح بیر-جانسون و تیموشنکو است. برای این درس انتشارات سنجش امیرکبیر کتابی در نظر گرفته است که شامل توضیحات، درسنامه و تست‌ها و مثال‌های حل شده و همچنین تست‌های دانشگاه سراسری و آزاد از سال 95-74 همراه با پاسخ‌های تشریحی می‌باشد که مرور این تست‌ها می‌تواند برای رقابت در قبولی دانشگاه‌های معتبر مفید باشد.

 

« مکانیک سیالات و ترمودینامیک »

این درس در کنکور سراسری سال 96 شامل 25 تست و ضریب آن 2 می‌باشد. در دوره کارشناسی این درس تحت عنوان مبانی موتورهای احتراق داخلی که 2 واحد تئوری و 1 واحد کارگاه، مکانیک تراکتور که 2 واحد تئوری و 1 واحد کارگاه و ترمودینامیک که 3 واحد تئوری می‌باشد. مباحث این درس شامل ترمودینامیک و چرخه‌های عملی موتور و بازده و توان و اجزاء موتور، سیستم‌های الکتریکی، روغن‌کاری و خنک‌کاری، سوخت رسانی، ورود هوا و خروج دود، سیستم‌های هیدرولیک و اتصالات، خطوط انتقال توان و وزن و کشش می‌باشد. منابع اصلی این درس کتاب توان موتور و تراکتور ترجمه دکتر رنجبر، شناخت و کاربرد تراکتور و موتورهای احتراقی و هیبریدها هر دو از دکتر بهروزی لار، مکانیک عملکرد تراکتور و ادوات خاک‌ورزی دکتر کیهانی و طباطبایی و همچنین مبانی مهندسی موتورهای احتراق داخلی ترجمه دکتر صنایع است. شایان ذکر است که مطالعه کتاب تراکتورها و ماشین‌های کشاورزی دکتر منصوری راد نیز از موارد مناسب برای مطالعه موتور و تراکتور است. با توجه به پراکندگی منابع و همچنین محدود بودن زمان داوطلبان، انتشارات سنجش امیرکبیر تمامی مطالب و مباحث مفید و ارزشمند این کتب را برای داوطلبان کنکور این رشته گردآوری نموده است که خواندن این کتاب می‌تواند کمک شایانی هم در یادگیری مطالب و هم از لحاظ محدویت زمانی به دانشجویان نماید این کتاب شامل کلیه مطالب با درسنامه‌ای سلیس و روان و قابل درک برای تمامی دانشجویان با هر سطح علمی می‌باشد و همچنین تست‌های کنکورهای سراسری و آزاد گذشته همراه با پاسخ‌های تشریحی و سؤالات تألیفی چهار گزینه‌ای که برای خودسنجی داوطلبان می‌باشد ارائه شده است.

 

« طراحی اجزای ماشین و طراحی ماشین های کشاورزی »

درس ماشین‌های کشاورزی در کنکور کارشناسی ارشد سراسری سال 96 شامل 25 تست و ضریب آن 4 می‌باشد این درس در دوره کارشناسی به صورت ماشین‌های خاک‌ورزی و کاشت که 2 واحد تئوری و 1 واحد کارگاه، ماشین‌های داشت و برداشت که 2 واحد تئوری و 1 واحد کارگاه و طراحی ماشین‌های کشاورزی که 3 واحد تئوری می‌باشد ارائه می‌شود. مباحث این درس شامل مفاهیم و انواع خاک‌ورزی و ماشین‌های خاک‌ورزی، مفاهیم کارنده و ماشین‌های ردیف کار، بذر کارها، علف کارها، کارنده‌های خاص، سیب زمینی و نشاکارها، ماشین‌های داشت و برداشت و کولتیواتورها و تنک کن‌ها، کودپاش‌ها و سم‌پاش‌ها و ماشین‌های وجین، سله کشی می‌باشد. اصلی‌ترین منبع برای غلبه بر سؤالات این درس دو گانه مشهور دکتر منصوری راد از دانشگاه بوعلی همدان است که طیف وسیعی از ماشین‌ها را پوشش می‌دهد. این کتب که با نام تراکتورها و ماشین‌های کشاورزی به چاپ رسیده همواره مورد علاقه طراحان بوده و تمامی قسمت‌های این کتاب دارای اهمیتی بالقوه است که این اهمیت حتی شامل تصاویر نیز می‌شود. واژگان انتهایی این کتب برای درس زبان تخصصی بسیار مناسب است. پس از این، کتاب ماشین‌های خاک‌ورزی دکتر شفیعی، اصول طراحی ماشین‌های کشاورزی ترجمه دکتر بهروزی لار نیز مورد توجه طراحان بوده است. البته مطالعه کتبی همچون مدیریت تراکتور و ماشین‌های کشاورزی ترجمه دکتر بهروزی لار نیز توصیه می‌گردد. به دلیل وجود منابع مختلف و همچنین پراکندگی مطالب، انتشارات سنجش امیر کبیر اقدام به گرد‌آوری کتابی تحت عنوان ماشین‌های کشاورزی نموده که داوطلبان این رشته را بی‌نیاز از منابع دیگر می‌کند در این کتاب تمامی مطالب و مباحث طبق سرفصل‌های وزرات علوم بیان شده است و همچنین تست‌های چند سال اخیر کنکور که می‌تواند کمک زیادی را به دانشجو نماید همراه با پاسخ‌های تشریحی گنجانده شده است و همچنین در آخر هر فصل سؤالات چهار گزینه‌ای مطرح شده است که دانشجو بعد از فراگیری درسنامه می‌تواند خود را مورد آزمایش قرار دهد.

 

ضرایب دانشگاه سراسری مهندسی مکانیک بیوسیستم براساس دفترچه آزمون سال 97

 

عناوین دروس امتحانی: 1- زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، 2- ریاضیات، 3- استاتیک، دینامیک و مقاومت مصالح، 4- طراحی اجزاء ماشین و طراحی ماشین های کشاورزی، 5- مکانیک سیالات و ترمودینامیک، 6- ابزار اندازه گیری.





رشته گرایش کد ضریب
ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس
(از راست به چپ)
1




مهندسی مکانیک بیوسیستم
1) طراحی و ساخت 
1
4 4
1 3
2) انرژی های تجدیدپذیر 
2
4 1 2 4 3
3) فناوری پس از برداشت 
2
4 1 2 4 3



  • ۹۶/۰۷/۱۶
  • منابع آزمون کشاورزی منابع آزمون کشاورزی

منابع کنکور ارشد شیمی کاربردی

منابع کنکور ارشد صنایع

منابع کنکور ارشد صنایع دستی

منابع کنکور ارشد صنایع سیستم

منابع کنکور ارشد صنایع غذایی

منابع کنکور ارشد صنایع غذایی 96

منابع کنکور ارشد صنایع غذایی 97

منابع کنکور ارشد صنایع غذایی دانشگاه ازاد

منابع کنکور ارشد صنایع غذایی وزارت بهداشت

منابع کنکور ارشد صنایع چوب

منابع کنکور ارشد صنایع96

منابع کنکور ارشد طراحی داخلی

منابع کنکور ارشد طراحی شهری

منابع کنکور ارشد طراحی صنعتی

منابع کنکور ارشد طراحی لباس

منابع کنکور ارشد طراحی لباس و پارچه

منابع کنکور ارشد طراحی پارچه و لباس

منابع کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث

منابع کنکور ارشد علوم قرآنی

منابع کنکور ارشد فلسفه غرب

منابع کنکور ارشد فیزیک ذرات بنیادی

منابع کنکور ارشد نانوتکنولوژی پزشکی

منابع کنکور ارشد نرم افزار

منابع کنکور ارشد نرم افزار 96

منابع کنکور ارشد نرم افزار دانشگاه آزاد

منابع کنکور ارشد نفت

منابع کنکور ارشد نقاشی

منابع کنکور ارشد نقشه برداری

منابع کنکور ارشد هماتولوژی

منابع کنکور ارشد هنر

منابع کنکور ارشد هنر سینما

منابع کنکور ارشد هوافضا

منابع کنکور ارشد هوش مصنوعی

منابع کنکور ارشد ژئوفیزیک

منابع کنکور ارشد ژنتیک

منابع کنکور ارشد ژنتیک انسانی

منابع کنکور ارشد ژنتیک پزشکی

منابع کنکور ارشد ژنتیک پزشکی وزارت بهداشت

منابع کنکور ارشد گرافیک

منابع کنکور ارشد گرافیک دانشگاه آزاد

منابع کنکور ارشد گردشگری

منابع کنکور ارشد گفتار درمانی

منابع کنکور ارشد گیاهپزشکی